jag funderar på om jag inte ska köpa några hönor nu i vår och ha lösa på tomten. Det borde väl vara bra för alla olika sorters växter. Dels så tar de skadeinsekter och så gödslar de samtidigt. Tomten är ganska stor, över 1200 kvm som jag kan odla på. Funderar på att skaffa tio hönor och ingen tupp. Plocka äggen på sommaren och sen så äta upp hönorna till vintern. Fungerar det och jag trivs med höns (och mannen går med på det) så blir det någon form av hönshus till året efter.
Så till den egentliga frågan.

om det nu är en fråga eller... ja ja. Vad ska man tänka på när det gäller hönsskit i trädgårdar. När jag var liten så fick jag höra att hönsskit var för starkt gödsel så man skulle inte använda det utan spä ut det med massor av vatten och så . Men det tycker jag verkar konstigt. Inte för att tio höns är så mycket på vår tomt men vem vet om jag får blodadtand och skaffar fler och samtidigt låter en tupp flytta in.

Förstör jag trädgårdens möjligheter att odla grönsaker i den då? Det borde jag väl inte göra

I allafal inte så länge det inte är packat emd höns (och knappt ens då tycker jag). Någon som vet?