Pepino och ohyra

Allt om äggplantor, odling, sorter, jord, gödning... och allt om andra sorters fruktbärande Solanaceae arter som Trädtomat (tamarillo), Tomatillo (physalis ixocarpa) och andra physalissorter, solanum melanocerasum, solanum muricatum (pepino) osv

Pepino och ohyra

Inläggav jag71 7 oktober 2008, 16:36

Försökte mig på att odla pepino för några år sedan. Ja en planta blev det bara men det räknas väl? :-D Den fick hur mycket blommor som helst. De började växa och så fick jag ohyra på den. Den bara total dog. Tog inte mer än en vecka så var växten nästintill död. Jag försökte hålla den vid liv men det gick inte. Den var bara liten tunn och grå och nya blad kom det knappt alls.

SÅ nu undrar jag om det är så att pepino lätt får ohyra? Hade jag bara otur? Ska jag försöka igen? Försöker jag igen så blir det från frön. Jag har just fått tillbaka lusten att försöka få saker att gro och växa. I fönstret står citron och avoccado. Apelsin, kiwi, nektarin och rosépeppar är ner stoppat i jorden för att komma upp och jag hoppas att jag ska få ner lite mer roliga frön innan jul.
jag71

Återgå till Äggplanta eller Aubergine och övriga Solanaceae arter